Nasza siłownia to bogato wyposażone 5 stref do ćwiczeń: cardio, maszyn ze stosem, maszyn półwolnych, strefa funkcjonalna i strefa wolnych ciężarów.

STREFA CARDIO

W tej strefie prowadzimy przede wszystkim trening aerobowy (tlenowy). Podczas ćwiczeń tego typu energia czerpana jest w dużej mierze z kwasów tłuszczowych, czego efektem jest spalanie tkanki tłuszczowej. Bieżnie, maszyny eliptyczne (orbitek), rowery poziome (leżące) i pionowe oraz steper to niezbędny zestaw do prowadzenia urozmaiconego treningu.  W sumie 20 maszyn, amerykańskiej marki Precor, która jest jednym z liderów rynku fitness.  Z urządzeń tej firmy korzystamy od początku istnienia klubu. Dodatkowo strefa cardio wyposażona została w 3 trenażery wioślarskie (wioślarz) marki Concept.

Urządzenia strefy cardio możemy wykorzystać do rozgrzewki (wprowadzenie do treningu w pozostałych 2 strefach) bądź do prowadzenia treningu cardio.

Na czym polega różnica pomiędzy rozgrzewką a cardio? Obydwa treningi wyglądają podobnie, można je wykonywać na tych samych urządzeniach, ale… każdy z nich spełnia określoną rolę w treningu. Ciężko zastąpić rozgrzewkę cardio lub odwrotnie. Przed każdym rodzajem treningu należy wykonać rozgrzewkę, lecz nie przy każdym treningu powinno się stosować cardio.

Rozgrzewka charakteryzuje się serią ćwiczeń lub ćwiczeniem o stopniowo wzrastającej intensywności, mająca na celu podniesienie temperatury ciała, rozgrzaniu mięśni i przygotowaniu do pracy jaką będzie trening. Rozgrzewka zapobiega kontuzjom i poprawia wydajność podczas treningu. Jest ćwiczeniem lub zastawem ćwiczeń, raczej krótkotrwałym w stosunku do czasu zasadniczej części treningu.

W przypadku treningu na siłowni zalecane jest od 3 do 10 minut rozgrzewki na urządzeniu typu orbitek lub wioślarz. Czas treningu po części uzależniony jest od stażu treningowego i twojej kondycji. Polecane urządzenia angażują większość partii mięśniowych, w odróżnieniu od bieżni lub roweru, gdzie pracują dolne partie Twojego ciała. Kolejne 3 do 5 minut to czas na proste ćwiczenia dla partii mięsniowych, które będą brały udział w danym treningu. Jeśli jest to trening obwodowy, powinniśmy głównie zwrócić uwaga na te partie, które będą brały udział w pierwszych ćwiczeniach treningu. Rozpoczynając zasadniczą część treningu, pierwsze serie danych ćwiczeń wykonaj z małym ciężarem.

Cardio w odróżnieniu od rozgrzewki, jest ćwiczeniem mało intensywnym lecz długotrwałym. Ma na celu spalenie tkanki tłuszczowej i dlatego musi być spełnione kilka warunków.  Po pierwsze musi występować jak najniższy poziom cukru w twoim organizmie. Taki poziom jest rano na czczo, po kilkugodzinnej przerwie od ostatniego posiłku, po treningu siłowym, gdzie ten cukier w dużej mierze został spalony.

Cardio powinno być wykonywane przez 20 do 45 minut w zależności od stażu treningowego (w zależności od formy). Wskazane jest, aby było wykonywane na jednym urządzeniu. Kolejną bardzo ważną rzeczą w trakcie cardio, jest utrzymywanie tętna na właściwym poziomie. Teoretycznie, powinno ono wynosić średnio 130 uderzeń na minutę, ale głównie jest uzależnione od twojej kondycji. Jeżeli będzie zbyt niskie, spalanie tłuszczu nie będzie zbyt skuteczne. Nie będzie również skuteczne, gdy podczas cardio tętno będzie zbyt wysokie. Przy zbyt dużej intensywności i za wysokim tętnie, nie dostarczysz odpowiedniej ilości tlenu niezbędnego do spalania tłuszczu, a w prostej mierze będzie się to objawiać zadyszką.  

STREFA MASZYN ZE STOSEM (IZOTONICZNYCH)

Strefa maszyn posiadających obciążenie w formie stosów to niezawodny oraz łatwy w obsłudze zestaw 19 profesjonalnych urządzeń do treningu siłowego amerykańskiej marki Matrix. Ich konstrukcja zapewnia doskonałą biomechanikę podczas ćwiczeń i pozwalają przeprowadzić trening dla wszystkich partii mięśniowych. Zmniejszają ryzyko kontuzji stawów i nie wymagają od ćwiczącego wybitnej techniki treningowej. Regulowane pozycje ustawienia urządzeń sprawią, że każdy ćwiczący znajdzie dla siebie odpowiednią i bezpieczną pozycję.

Trening na nich zapewnia odczucia podobne do ćwiczeń ze sztangielkami czy sztangą, nie wymagają jednak przy tym szczególnej uwagi odnośnie ułożenia ciała czy zachowania właściwego toru ruchu. Wymuszony tor ruchu maszyny gwarantuje efektywną stabilizację stawów w najbardziej krytycznych fazach wykonywanego ćwiczenia – niejednokrotnie przy dużym obciążeniu.

Treningi w tej strefie przeznaczone są dla osób w każdym wieku, zarówno dla wyczynowców jak i amatorów dopiero rozpoczynających przygodę z siłownią.

STREFA MASZYN PÓŁWOLNYCH

Strefa maszyn półwolnych to zestaw 4 maszyn marki Impuls. Są to maszyny stanowiące środek między maszynami izotonicznymi, a wolnymi ciężarami. Obciążenie występuje tutaj w formie talerzy, a szeroki zakres dostępnych obciążeń sprawi, że trening usatysfakcjonuje każdego.

Maszyny półwolne są doskonałe dla osób rozpoczynających trening siłowy. Dzięki wymuszonemu torowi ruchu maszyny, zachowana jest poprawność wykonywanych ruchów. Zapewniają stabilizację stawów nawet przy maksymalnym obciążeniu. Maszyny półwolne są dedykowane dla osób, które są pasjonatami odczucia towarzyszącemu treningowi przy pomocy wolnych ciężarów. 

STREFA FUNKCJONALNA

tej strefie oferujemy możliwość odbycia treningu wywodzącego się z technik rehabilitacji przy użyciu niekonwencjonalnego, ale coraz bardziej docenianego sprzętu. W tej strefie znajdziecie zestaw kettlebells, maty, worki bułgarskie, gumy, bosu, trx, piłki lekarskie, drabinki. Trening z wykorzystaniem sprzętu pozwala na pracę w najbardziej naturalnych płaszczyznach i najpełniejszym zakresie ruchu. Jest on idealnym treningiem zarówno dla osób rozpoczynających przygodę ze sportem jak i dla stałych bywalców siłowni i klubów fitness.

Trening funkcjonalny zwiększa siłę, równowagę, umiejętność panowania nad ciałem, a także poprawia wydolność organizmu, harmonijnie wzmacnia mięśnie całego ciała i symetryzuje je korygując w ten sposób wady postawy. Trening funkcjonalny pozwala na zwiększenie stabilności stawów, a co za tym idzie na zmniejszenie ryzyka urazów i kontuzji podczas ćwiczeń i w życiu codziennym. Nasze mięśnie stają się naturalnym gorsetem stabilizującym.

Trening w strefie funkcjonalnej, angażując oraz stymulując układ nerwowy, rozwija równowagę, szybkość, koordynację ruchową i kontrolę nad własnym ciałem. Dodatkowo wymusza procesy integrujące stawy, wzmacniając więzadła i mięśnie stabilizujące. Strefa Funkcjonalna pozwala przeprowadzać treningi na absolutnie każdym poziomie zaawansowania.

STREFA WOLNYCH CIĘZARÓW

Znajdziecie tutaj niezbędny zestaw urządzeń marki Impuls dla najbardziej wymagających. To przede wszystkim wyciągi, suwnica Smitha, brama treningowa, ławki wielofunkcyjne, ławki do wyciskania, drewniany pomost do podnoszenia ciężarów oraz zestawy hantli ze skokiem co 2,5 kg. Jeden zestaw z obciążeniem od 10 kg do 30 kg oraz zestaw z obciążeniem od 15 do 40 kg.

Trening siłowy na wolnych ciężarach nie ogranicza wykonywanych ruchów, zaangażowane są większe partie mięśni niż w przypadku treningu na maszynach izolowanych.

Dzięki różnorodności naszego sprzętu, strefa jest dedykowana dla każdego, zarówno dla osób zaawansowanych, pasjonatów kulturystyki, jak i osób które dopiero rozpoczynają przygodę z treningiem siłowym. 

Sprawdź naszą ofertę zajęć

Zadzwoń teraz lub napisz maila


Centrum Sportu Sportfit Ekko
ul. Struga 15 (budynek Ekko)
70-777 Szczecin